App udvikling case - Medlemsapp til Danske Idræt

DANSKE IDRÆT

INTRODUKTION TIL CASEN

Industri:

Bankvirksomhed

Kunde:

Danske Idræt (en intern idrætsforening udelukkende for de ansatte i Danmarks største bank: Danske Bank)

ANBEFALINGER

Danske Idræt

Danske Idræt er en idrætsforening for medarbejderne i Danske Bank, med cirka 2.000 medlemmer. Vi havde brug for en ny digital platform (app og administrationsmodul), for at tilbyde vores foreningsmedlemmer en bedre oplevelse og samtidig forenkle det administrative arbejde. Tiblo har hjulpet os med dette arbejde og har været en kompetent samarbejdspartner gennem hele processen. Vi er glade for samarbejdet og den høje kvalitet, Tiblo leverer til en god pris.

Christina Jørgensen

Næstformand

*Billedet af Christina Jørgensen er et dummy billede. Det rigtige billede uploades snarest.

UDFORDRINGEN

Danske Idræt er en intern idrætsforening udelukkende for de ansatte i Danske Bank. Foreningen har ca. 2.000 medlemmer.

De enkelte hold i idrætsforeningen brugte forskellige værktøjer til at administrere træning, kampe, events mv. Dette inkluderede Facebook begivenheder, Excel ark osv. Bestyrelsen er ansvarlig for den overordnede administration af foreningen, hvilket blev håndteret via gamle og tidskrævende IT-systemer. Bestyrelsen havde også et ønske om at kunne lette kommunikationen med foreningens medlemmer og gøre det lettere for dem at tilmelde (og afmelde) sig træninger, kampe, events mv.

Udfordringen lå i at kortlægge foreningens struktur og processer og udvikle en app, der kunne underbygge dette. Foreningens struktur består af flere led, sportsgrene og hold. Disse administreres af grenledere, organisatorer og holdledere. En person kan have flere roller, ligesom en rolle kan udfyldes af flere personer.

Hensigten med den digitale løsning var at fremme kommunikationen og give alle bestyrelsesmedlemmer, bogholdere, grenledere, arrangører og teamledere en enkelt platform til at håndtere deres ansvarsområder og give brugerne mulighed for at deltage i arrangementer.

Webappen var designet til at blive brugt af bestyrelsesmedlemmer og bogholdere. Øvrige ledere og foreningens medlemmer fik adgang via mobilappen. Webappen og native appen arbejder synkront med hinanden. De oplysninger, der indtastes af bestyrelsesmedlemmerne, er synlige på native appen. Ligeledes er de indtægtsindsamlinger, der foretages via native appen, synlige for bestyrelsesmedlemmerne og bogholderne på administrator webappen.

FREMGANGSMÅDE

Det første skridt var at håndtere kompleksiteten i roller og ansvarsområder, hvilket krævede, at vi udarbejdede beskrivende organisationsdiagrammer og tilpassede den digitale løsnings informationsarkitektur til foreningens struktur. I tæt dialog med Danske Idræt arbejdede Tiblo på strukturen, funktionaliteten og designet af appen.

Appens design tog udgangspunkt i fem forskellige brugerprofiler: medlemmer, ikke-medlemmer, grenledere, organisatorer og teamledere. For at give den bedste oplevelse og for ikke gøre appen rodet, blev rollerne og ledelsesfunktionerne samlet i en enkelt sektion kaldet "Administrer". Administrer-sektionen vises ikke for almindelige medlemmer. Hvis brugerne er tildelt roller, kan de administrere deres afdeling eller team via administrer-sektionen.

Appen giver ikke kun mulighed for at deltage i sportsbegivenheder skabt af ledere, men giver også brugerne mulighed for at oprette sportsgrene og andre begivenheder såsom vandreture, picnics, gåture mv.

Administrationssystemet er udstyret med funktioner til at oprette og administrere events, tildele roller og spore indtægtsindsamlinger fra regioner, filialer og hold.

Tiblo har designet dette system til Danske Idræt således at det omfatter alle deres krav og giver en platform, der forenkler og automatiserer nogle af deres opgaver med at administrere idrætsforeningen. Platformen sikrer, at medlemmerne nemt kan se alle de forskellige sportsgrene, som foreningen har, og at de nemt kan tilmelde (eller afmelde) sig møder, kampe og arrangementer. Ligeledes hjælper platformen bestyrelsen med nemt at kommunikere med alle foreningens medlemmer.

Komponenterne i den digitale løsning er en skræddersyet native app og et tilhørende administrationssystem. Løsningen er baseret på procedurer og processer, som medlemmerne allerede kender. I praksis betyder det, at medlemmerne kan oprette og tilmelde (eller afmelde) sig begivenheder, som de havde gjort på Facebook. På samme måde er der implementeret mange andre elementer i appen, som medlemmerne allerede kendte.

VORES ARBEJDE

Leveret arbejde

Interaktive prototyper til slutbrugerens mobilapp og administrationssystem.

Anvendte teknologier

Adobe XD

Lande

Danmark

FÅ ET PRISOVERSLAG OG ESTIMAT PÅ LEVERINGSDATO FOR DIT PRODUKT ELLER PROJEKT

Vi foretrækker at give dig en fast pris på dit produkt eller projekt. Dermed kender du de præcise udgifter inden du påbegynder projektet. Før vi kan give dig en fast pris, skal vi vide lidt mere om dit projekt. Når vi har et overblik over dine behov, giver vi dig en fast pris og leveringsdato. Du kan give os disse oplysninger på næste side. Intet projekt er for stort eller for småt.

Vi vil foretage estimatet og svare på forespørgslen inden for to arbejdstimer (mandag til fredag: 08:00 til 18:00).

Prisoverslaget er 100 % uforpligtende, og du er ikke forpligtet til at købe noget fra Tiblo. Hvis du beslutter dig for et samarbejde vedrørende dit produkt eller projekt, kan vi begynde arbejdet med det samme.

    FÅ ET PRISOVERSLAG OG ESTIMAT PÅ LEVERINGSDATO FOR DIT PRODUKT ELLER PROJEKT



    FÅ ET PRISOVERSLAG OG ESTIMAT PÅ LEVERINGSDATO FOR DIT PRODUKT ELLER PROJEKT

    privatlivspolitik

    TAK FOR DIN HENVENDELSE

    Vi har nu modtaget din henvendelse, og du behøver ikke at gøre mere. Vi vender tilbage inden for to timer, hvis du har skrevet til os inden for normal arbejdstid (mandag til fredag: 08:00 til 18:00). Hvis du har skrevet uden for normal arbejdstid, kontakter vi dig, når vi er tilbage på kontoret.

    BOOK 2 TIMERS GRATIS RÅDGIVNINGSMØDE

    Vi tilbyder at holde et rådgivningsmøde med dig (op til to timers varighed). Hvis du ønsker et kortere møde, er det naturligvis også fint. Tilbuddet gælder alle organisationer, herunder iværksættere, virksomheder, offentlige institutioner, foreninger mv. Rådgivningsmødet er 100% gratis og uforpligtende. Du er på ingen måde forpligtet til at købe noget fra Tiblo efter mødet.

    For at kunne forberede os grundigt og give dig maksimalt udbytte af din tid under mødet, beder vi dig om at skrive hvad du gerne vil have rådgivning om. Du er selvfølgelig velkommen til at stille flere spørgsmål under mødet. Du kan skrive disse oplysninger på næste side.

      BOOK 2 TIMERS GRATIS RÅDGIVNINGSMØDE



      BOOK 2 TIMERS GRATIS RÅDGIVNINGSMØDE

      privatlivspolitik

      TAK FOR DIN INTERESSE

      Vi har modtaget din henvendelse, og du behøver ikke at gøre mere. Vi sender dig en e-mail, der bekræfter vores rådgivningsmøde og giver dig oplysninger om, hvornår vi kan holde mødet (baseret på dine ønsker).

      Vi vender tilbage inden for to timer, hvis du har skrevet til os inden for normal arbejdstid (mandag til fredag: 08:00 til 18:00). Hvis du har skrevet uden for normal arbejdstid, kontakter vi dig, når vi er tilbage på kontoret.

      BOOK GRATIS RÅDGIVNING

      Vi tilbyder dig til et online møde, hvor vi deler vores viden og erfaringer med et emne efter dit valg. Mødet er 100% gratis og uforpligtende. Du er på ingen måde forpligtet til at købe noget fra Tiblo efter mødet.

      For at kunne forberede os grundigt og give dig maksimalt udbytte af din tid under mødet, beder vi dig om at specificere emnet for mødet og skrive dine spørgsmål. Du er selvfølgelig velkommen til at stille flere spørgsmål under mødet. Du kan skrive disse oplysninger på næste side.

        BOOK GRATIS RÅDGIVNING

        BOOK GRATIS RÅDGIVNING

        privatlivspolitik

        TAK FOR DIN INTERESSE

        Vi har modtaget din henvendelse, og du behøver ikke at gøre mere. Vi sender dig en e-mail, der bekræfter vores møde med oplysninger om, hvornår vi kan holde mødet (baseret på dit ønske).

        Vi vender tilbage inden for to timer, hvis du har skrevet til os inden for normal arbejdstid (mandag til fredag: 08:00 til 18:00). Hvis du har skrevet uden for normal arbejdstid, kontakter vi dig, når vi er tilbage på kontoret.

        BOOK GRATIS POTENTIALEVURDERING

        Vi tilbyder en gratis "potentialevurdering" af din organisations IT-landskab. Tilbuddet gælder alle organisationer med mere end 20 ansatte: iværksættere, virksomheder, offentlige institutioner, foreninger mv. Potentialevurderingen er 100 % gratis og uforpligtende. Du er på ingen måde forpligtet til at købe noget fra Tiblo efter vurderingen.

        Processen for potentialevurderingen vil højst sandsynligt være: (1) Vi holder et online eller fysisk møde, (2) Tiblo undersøger, analyserer og udarbejder rapporten, (3) Tiblo præsenterer rapporten på et online møde, (4) Tiblo sender rapporten til dig.

          BOOK GRATIS POTENTIALEVURDERING

          BOOK GRATIS POTENTIALEVURDERING

          privatlivspolitik

          TAK FOR DIN INTERESSE

          Vi har modtaget din henvendelse, og du behøver ikke at gøre mere. Vi sender dig en e-mail, der bekræfter potentialevurderingen og giver dig oplysninger om, hvornår vi kan gå i gang.

          Vi vender tilbage inden for to timer, hvis du har skrevet til os inden for normal arbejdstid (mandag til fredag: 08:00 til 18:00). Hvis du har skrevet uden for normal arbejdstid, kontakter vi dig, når vi er tilbage på kontoret.

          BOOK ET UFORPLIGTENDE MØDE

          Vi kan tage samtalen, når det passer dig i vores almindelige åbningstid (mandag til fredag: kl. 08.00-18.00). Hvis du ønsker et møde med det samme, kan vi i de fleste tilfælde gøre det inden for tre timer i vores almindelige åbningstid.

          Mødet er 100 % uforpligtende, og du er ikke forpligtet til at købe noget fra Tiblo. Hvis du beslutter dig for et samarbejde vedrørende dit produkt eller projekt, kan vi begynde arbejdet lige efter mødet.

            BOOK ET UFORPLIGTENDE MØDE

            BOOK ET UFORPLIGTENDE MØDE

            privatlivspolitik

            TAK FOR DIN INTERESSE

            Vi har modtaget din henvendelse, og du behøver ikke at gøre mere. Vi sender dig en e-mail, der bekræfter vores mødedato og -tidspunkt (baseret på dit ønske).

            Vi skriver tilbage inden for to timer, hvis du har skrevet til os inden for normal arbejdstid (mandag til fredag: 08:00 til 18:00). Hvis du har skrevet uden for normal arbejdstid, kontakter vi dig, når vi er tilbage på kontoret.

            FÅ ET PRISOVERSLAG PÅ HOSTING

            Vi foretrækker at give en fast pris for hosting, baseret på dine behov. Det er dog først muligt at beregne beløbet, når vi kender dit konkrete behov. Du kan skrive disse oplysninger på næste side. Intet projekt er for stort eller for småt.

            Vi foretager en vurdering og svarer på din henvendelse inden for to arbejdstimer (mandag til fredag 08:00 til 18:00).

            Det er 100% uforpligtende at få et prisoverslag. Du er på ingen måde forpligtet til at købe noget fra Tiblo efter du har modtaget tilbuddet.

              FÅ ET PRISOVERSLAG PÅ HOSTING



              FÅ ET PRISOVERSLAG PÅ HOSTING

              privatlivspolitik

              TAK FOR DIN HENVENDELSE

              Vi har modtaget din forespørgsel, og du behøver ikke at gøre mere. Vi vender tilbage med prisoverslaget inden for to timer, hvis du har skrevet til os inden for normal arbejdstid (mandag til fredag 08:00 til 18:00). Hvis du har skrevet uden for normal arbejdstid, kontakter vi dig, når vi er tilbage på kontoret.