INTRODUKTION TIL CASEN
Industri:
Bankvirksomhed
Kunde:
Danske Idræt (en intern idrætsforening udelukkende for de ansatte i Danmarks største bank: Danske Bank)
ANBEFALINGER
Danske Idræt
Danske Idræt er en idrætsforening for medarbejderne i Danske Bank, med cirka 2.000 medlemmer. Vi havde brug for en ny digital platform (app og administrationsmodul), for at tilbyde vores foreningsmedlemmer en bedre oplevelse og samtidig forenkle det administrative arbejde. Tiblo har hjulpet os med dette arbejde og har været en kompetent samarbejdspartner gennem hele processen. Vi er glade for samarbejdet og den høje kvalitet, Tiblo leverer til en god pris.
Christina Jørgensen
Næstformand
*Billedet af Christina Jørgensen er et dummy billede. Det rigtige billede uploades snarest.
UDFORDRINGEN
Danske Idræt er en intern idrætsforening udelukkende for de ansatte i Danske Bank. Foreningen har ca. 2.000 medlemmer.
De enkelte hold i idrætsforeningen brugte forskellige værktøjer til at administrere træning, kampe, events mv. Dette inkluderede Facebook begivenheder, Excel ark osv. Bestyrelsen er ansvarlig for den overordnede administration af foreningen, hvilket blev håndteret via gamle og tidskrævende IT-systemer. Bestyrelsen havde også et ønske om at kunne lette kommunikationen med foreningens medlemmer og gøre det lettere for dem at tilmelde (og afmelde) sig træninger, kampe, events mv.
Udfordringen lå i at kortlægge foreningens struktur og processer og udvikle en app, der kunne underbygge dette. Foreningens struktur består af flere led, sportsgrene og hold. Disse administreres af grenledere, organisatorer og holdledere. En person kan have flere roller, ligesom en rolle kan udfyldes af flere personer.
Hensigten med den digitale løsning var at fremme kommunikationen og give alle bestyrelsesmedlemmer, bogholdere, grenledere, arrangører og teamledere en enkelt platform til at håndtere deres ansvarsområder og give brugerne mulighed for at deltage i arrangementer.
Webappen var designet til at blive brugt af bestyrelsesmedlemmer og bogholdere. Øvrige ledere og foreningens medlemmer fik adgang via mobilappen. Webappen og native appen arbejder synkront med hinanden. De oplysninger, der indtastes af bestyrelsesmedlemmerne, er synlige på native appen. Ligeledes er de indtægtsindsamlinger, der foretages via native appen, synlige for bestyrelsesmedlemmerne og bogholderne på administrator webappen.
FREMGANGSMÅDE
Det første skridt var at håndtere kompleksiteten i roller og ansvarsområder, hvilket krævede, at vi udarbejdede beskrivende organisationsdiagrammer og tilpassede den digitale løsnings informationsarkitektur til foreningens struktur. I tæt dialog med Danske Idræt arbejdede Tiblo på strukturen, funktionaliteten og designet af appen.
Appens design tog udgangspunkt i fem forskellige brugerprofiler: medlemmer, ikke-medlemmer, grenledere, organisatorer og teamledere. For at give den bedste oplevelse og for ikke gøre appen rodet, blev rollerne og ledelsesfunktionerne samlet i en enkelt sektion kaldet "Administrer". Administrer-sektionen vises ikke for almindelige medlemmer. Hvis brugerne er tildelt roller, kan de administrere deres afdeling eller team via administrer-sektionen.
Appen giver ikke kun mulighed for at deltage i sportsbegivenheder skabt af ledere, men giver også brugerne mulighed for at oprette sportsgrene og andre begivenheder såsom vandreture, picnics, gåture mv.
Administrationssystemet er udstyret med funktioner til at oprette og administrere events, tildele roller og spore indtægtsindsamlinger fra regioner, filialer og hold.
Tiblo har designet dette system til Danske Idræt således at det omfatter alle deres krav og giver en platform, der forenkler og automatiserer nogle af deres opgaver med at administrere idrætsforeningen. Platformen sikrer, at medlemmerne nemt kan se alle de forskellige sportsgrene, som foreningen har, og at de nemt kan tilmelde (eller afmelde) sig møder, kampe og arrangementer. Ligeledes hjælper platformen bestyrelsen med nemt at kommunikere med alle foreningens medlemmer.
Komponenterne i den digitale løsning er en skræddersyet native app og et tilhørende administrationssystem. Løsningen er baseret på procedurer og processer, som medlemmerne allerede kender. I praksis betyder det, at medlemmerne kan oprette og tilmelde (eller afmelde) sig begivenheder, som de havde gjort på Facebook. På samme måde er der implementeret mange andre elementer i appen, som medlemmerne allerede kendte.
VORES ARBEJDE
Leveret arbejde
Interaktive prototyper til slutbrugerens mobilapp og administrationssystem.
Anvendte teknologier
Adobe XD
Lande
Danmark