INTRODUKTION TIL CASEN
Industri:
Detailhandel
Kunde:
ONLY (et BESTSELLER brand)
ANBEFALINGER
Tiblo har udviklet vores skræddersyede loyalitetsapp. Kunderne kan bruge appen til at opnå fordele, når de handler i en af vores 700 fysiske butikker i Europa. Tiblo har fungeret som en tæt og værdifuld sparringspartner gennem hele forløbet og har ydet konstant support fra idéstadiet til lancering af appen og efterfølgende. Samarbejdet med Tiblo har været meget produktivt. Vi er glade for arbejdets høje kvalitet, der er leveret hurtigt og til en fair pris.
Allan Svinth
CFO og direktør
NUMMER 1 I APP STORE
2 uger efter lanceringen af appen i Danmark lå den nummer 1 i App Store i kategorien 'indkøb'.
UDFORDRINGEN
ONLY er et internationalt modemærke til unge kvinder. De har mere end 700 fysiske butikker i Europa. Det er ejet af BESTSELLER.
ONLY ønskede at udvikle en loyalitetsapp, som deres kunder kunne bruge til at opnå fordele, når de handlede i deres fysiske butikker. Formålet med appen var at give brugerne mulighed for at se kampagner, kuponer, spil, spore deres køb, kvitteringer og optjente point. Derudover ønskede ONLY at inspirere og engagere brugerne med modetips ved hjælp af billeder og videoer.
Administrationssystemet skulle håndtere marketingaktiver på tværs af geografiske områder og sprog. Disse aktiver skulle oprettes til forskellige lejligheder, f.eks. en velkomstkupon, fødselsdage, spil, modenyheder og videoer.
FREMGANGSMÅDE
Vi udviklede denne app i tæt dialog med ONLY. Først designede Tiblo interaktive prototyper for at demonstrere brugeroplevelsen. Disse prototyper dannede grundlag for udviklingen.
Derefter blev informationsarkitekturen designet til at sikre skalerbarhed i fremtiden, med fokus på sektioner om kampagner, medlemsoplysninger og videoer.
Administrationssystemet var udstyret med funktioner til at uploade, oprette og administrere alle marketingaktiver, såsom kuponer, skrabelodder, reklamer, videoer, nyheder og kampagner. Den indbyggede funktionalitet organiserede aktiver efter lande og sprog og gav brugerdefineret kontrol til at vise eller skjule elementer i henhold til aktuelle marketingkrav. Derudover var det muligt at sende push-beskeder til brugerne for at promovere specifikke kampagner og tilbud.
Efter at de interaktive prototyper var blevet finjusteret og færdiggjort, udviklede Tiblo appen og det tilhørende administrationssystem.
Hele systemet er dybt integreret med butikkernes kasseapparater og BESTSELLERs underliggende IT-arkitektur og systemer. Det betyder, at kunderne automatisk får point, når de foretager et køb. På samme måde vises deres kvittering automatisk i appen, når de har købt noget. Bonusser og værdikuponer kan bruges direkte fra appen og registreres af kasseapparaterne.
Der er flere indbyggede mekanismer, som får brugerne til at åbne appen. Ligeledes er der anvendt flere mekanismer til at fastholde brugerne i appen. Appen fremmer således brugernes engagement med ONLY, og den øger kendskabet til mærket.
VORES ARBEJDE
Leveret arbejde
Interaktiv prototype
Interaktive prototyper til slutbrugere og administratormodul.
Native app
Lancering af ONLY STORES appen i Apple App Store og Google Play Store i Danmark og Belgien (kommer snart til Tyskland, Frankrig, Holland og Norge).
Administrator system
Administratorsystem til styring af appens aktiver.
Anvendte teknologier
Microsoft Xamarin, ASP.NET Core Blazor, Azure B2C, COSMOS DB, Functions Apps, Azure Media service, Azure, Microsoft dynamics and Adobe XD.
Lanceret i følgende lande
Danmark og Belgien
Yderligere lanceringer
Tyskland, Frankrig, Holland, Norge